Dag 7-tankar kring inavel

Ett väldigt stort område som har många åsikter, är inte så påläst inom just detta, men ska försöka mig på att förklara ändå. Så förlåt om inlägget blir lite "rörigt"
 
 
Jag tycker att inavel kan vara okej om man ska få fram  något speciellt, eller om man vill att någon kanins släkt ska "fortsätta". Men de ska vara till en viss grad. Jag skulle aldrig själv ta en inavelskull (alltså mellan två kaniner som är släkt) för jag har inte så stor kunskap inom detta. Ska man ta en inavelskull tycker jag att man ska ha stor erfarenhet av det.
 
inavel kan ju medföra olika defekter. Men ibland gör man det för att se om det ligger efekter i släkten.
 
hoppas det här blev ett okej inlägg, det blev kort, men som sagt, inte mycket kunskap inom det här ämnet, så bäst att´börja läsa på nu ;)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback