Dag 6- Favorituppfödare

Jag har två favorit uppfödare, en inom hoppning, och en inom avel/utställning :)
kan börja med hoppningen.
 
jag har inte hållt på med kaninhoppning jätte länge, började "på rikitgt" i oktober 2012 då jag köpte Jamie. men har en uppfödare som jag ser upp till´, det är Hendrike som har Miss Pinkys Hoppkaniner.
Hon tar väl planerade kullar och hon är alltid trevlig om man frågar om något, precis så som jag tycker att en uppfödare ska vara! Hon är alltid intresserad och frågar hur det går med jamie, fotar och filmar honom.
 
inom utställnings uppfödarna, känner jag bara till Petra, på Tufsens kaniner. (den ända jag har köpt kanin av alltså) Hon hjälpte mig att ta min första kull, hjälpte till att könsbästemma dom, bettfelskontrollera, skriva stamtavla på dom och hjälpa mig att sälja dom :) Det var något jag tyckte va väldigt snällt! hon svarar på frågor om jag har några frågor om utställning, avel.... ja allting!
 
 
Länkar till uppfödningarna!
HÄÄÄR! Tufsens kaniner
HÄÄÄR! Miss Pinkys Hoppkaniner
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback