Dag 1- Snabb fakta om mina kaniner

 
 
Här hos mig bor nu 5 stycken kaniner, som ni nu ska få veta lite mer om.
Börjar väll med mina lejon fluffar ;)
 
Tufsens Lilja "Lilja"
Här är min lilla fluff boll, en renrasig  lejonhuvad kanin som har färgen sobelsiames brun, hon är undan in egna kanin humlan och efter Sebb (en kanin ifrån tufsen kaningård) hon är riktigt duktig på hoppa och om 7 dagar blir hon 4 månader och får börja tävla, det ser jag fram emot!
 

Humlan, min första kanin med stamtavla, den första kaninen jag någonsin har ställt ut och den kaninen som fått både min och hennes första kull. Alltså betyder hon väldigt mycket för mig, hon är lite över året och har färgen Madagaskar :)
 
Pussels One and only, Trix. En riktig galen-panna som inte riktigt har visat dina framtassar på hoppbanorna, men det kommer väll. Nu är han precis kastrerad och jag hoppas han blir lite lugnare! ca 7 månader och har färgen viltgul brokad
 
Min älskade fina lilla Jamie <3 min första riktiga hoppkanin. han är precis ett år fyllt och har färgen blå/gul japanbrokad, en av mina favorit färger.
 
Finns så otroligt mycket att säga om denna kanin! hon är en djuraffärs kanin väger runt 2.5-3 kg färgen Madagaskar. när hon är på bra hopp humör hoppar hon riktigt bra! hemma i alla fall, på tävlingar tycker hon inte att de är speciellt kul...
 
 
 
 


din blogg är superbra!
eftersom du tävlar med dina kaniner skulle du kanske kunna göra ett inlägg om allt en kanin behöver för att tävla? jag är sugen på att börja med mina kaniner men dom har varken stamtavla eller så.. skulle bli jätte glad med din hjälp eftersom jag inte hittar något på internet.. kram!

2013-09-09 // 21:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback