mitt smådjurs penionat!

Hej!

nu är jag äntligen klar med min hemsida till mitt smådjurs pensionat, här kan du tryckt lämna ditt djur när du åker på semester, läs mer om pris och bokning på hemsidan!

http://angellyckanspensionat.weebly.com/

 

VÄL MÖTT! :)



Hej min kanin har av misstag råkat para sig med min lillasysters kanin ( Honan, min smet in till hanen och dom var ensamma i 2-3 minuter).
När jag såg det, knuffade jag bort handen, och bärde iväg honan.

Det har gått en vecka nu och jag är jätterädd att min kanin ska få ungar... Hon är bara fyra månader och två veckor... jag är rädd att hon kommer dö om hon får ungarna, de står på ätet att honan kan dö då... Jag hade en kanin innan jag skaffade en ny, den gamla dog och jag vill verkligen inte att min nya ska dö heller.

Samtidigt vill jag veta hur jag ska göra om hon får ungar? hur säljer man dom? när gör man det, hur stor ska buren vara?

det är en innekanin också som för det mesta är inne på dagarna...

SNÄLLA JAG VET INTE VART JAG SKA FÅ SVAR NÅGONSTANS! HOPPAS PÅ SNABBT SVAR


Svar: Åh vad jobbigt! Det kan ju hända att parningen inte tog sig,
Har honan ändrat beteende? Blivit surare?
Försvarar sitt revir mer? Om hon nu är dräktig
Så måste hon ha en bolåda, det kan vara ett hus
Som man kan öppna så att man kan kolla in på ungarna.
En kaninhona är dräktig ca 30 dagar.man ska försöka
Undvika att lyfta honan mycket när hon är dräktig.
Angående att sälja ungar finns det många sidor där
Du kan lägga ut de, på blocket mm jag kan även lägga
Ut de på bloggen. Enligt lag får man sälja ungarna redan
Vid 6 veckors ålder, men uppfödare brukar rekommendera
Att sälja de när de är minst 8 veckor gamla. Och angående hur stor
Buren ska vara: hur stor är kaninen? Är det en liten eller
Stor ras? När min kanin humlan hade ungar bodde hon i en
115 cm lång innebur det tyckte jag var helt okej för henne
Och 4 ungar hon är en lejonhuvad kanin, vilket är en av de minsta
Raserna
Hoppas detta var till någon hjälp :) har du mer frågor
Så hör bara av dig :) hör Järna av dig om det blir ungar eller
Inte :)
emelie berggren

2013-08-13 // 10:47:53

Det är en dvärgvädur, och mamma vill inte riktigt skaffa en låda, hon tror inte att det kommer några ungar,
Buren kanske är en meter eller 105-110 cm.

Hon har inte ändrat sitt betteände driekt, lite tröttare kanske, men inte mycket.

Men vad händer om hon överger ungarna? eller om vi inte får dom sålda? vi kommer inte skaffa fler kaniner... Fast, uppfödaren vi köpte dom av, skulle säkert ta emot dom, då hon tar emot övergivna kaniner...

Men jag är oroad över att hon ska dö eller så, hon är ju bara 4 månader och två månader för ung!

Svar: Okej, en kanin MÅSTE ha en bolåda, m du inte får de solda så kan du kanske lämmna de till en djuraffär! jag an annonsera här på bloggen :)angående åldern vet jag inte vad jag ska svara, ja honan är för ung, men men.......
emelie berggren

2013-08-13 // 22:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback