Svar på Frågestunden!

Hej! nu kommer svaren från frågestunden jag hade, lite sent, vet ;) har mycket i skolan nu..
 
Frågor från Anonym
Hur "lär" man kaninen att hoppa? Svårt att skriva hur man ska lära sin kanin hoppa, nu när jag inte tänkt skriva jätte långa svar på frågorna, men kanta det lite kort :) För att börja hoppa ska kaninen först vara van med att gå i sele och koppel, jag brukar börja sel träna vid 3 månaders ålder, brukar börja med hoppningen när kaninen är 4 månader, när kaninen är 4 månader få kaninen även börja tävla. Mitt tips är att inte stressa, man kan inte räkna med att kaninungen kommer förstå på direkten vad den ska göra och flyga över hindrena, den behöver lära sig från början, börja med låga hinder och höj inte förens kaninen är helt säker på den höjden :)

Hur får man en kanin som är rädd för en att märka att man inte är farlig?  Utan att veta hur din kanin är så kan jag ju säga att jag också har en kanin som kan vara lite rädd när jag ska lyfta upp henne. När du ska gå in till kaninen prata lugnt med den så att du vet att du är där :)

Hur får man kaninen att sluta bita på saker? Har du din kanin inne så sätt sladdskyd på sladdarna så slipper de bli avbitna ;) ge din kanin tillgång till olika gnagmaterial så att den har andra saker att bita på :)
 
Frågor från Hanna!
-Hur många kaniner har du? jag har 5 stycken, snart 6 :)

-Hoppning/utställning? Hoppning, Lätt!

-När skaffade du din första kanin? för 8 år sedan, när jag var 6 :)

-Vad gör du med dina kaniner på dagarna? Alla kaniner får komma ut i stora hagar varje dag, medans dom är där städar jag och fixar i burarna och såklart myser jag med dom, kan sitta i deras hagar timmar! hopptränar ibland, men inte så ofta eftersom att jag hopptävlar oftast varje helg :)
 
Hoppas ni blev nöjda med svaren! :D
Nya kaninen Uniqs Caramel Cove ``Calle``
 
Bild fotad av Julia Olsson (uniqs hoppakniner)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback