Jamie

Tänckte göra ett inlägg om varje kanin nu, med filmer, videor, fakta mm. kommer göra en för varje dag, och även ett inlägg om mina förra kaniner Ella, Amalia och Madicken. Har haft lite bloggtorka så tycker det här är en bra idé för att få igåg bloggen lite ;) Idag börjar vi med Jamie!
 
JAMIE
 
Miss Pinky´s Desert Juniper, eller som han kallas Jamie betyder väldigt mycket för mig, Han var den första kaninen jag köpte som var en ´´hoppkorsning´´ kommer ihåg att jag hittade honom på kanin.ifokus.se, fört ville jag ha em viltgråbrokad hane, men när jag var där och skulle titta fastnade jag för lilla Jamie...
 
Jag kommer ihåg vår första start den 17 feruari 2013, jag startade ´´rak mini´´ och var JÄTTE NERVÖS!
Han hoppade på 1+0 om jag inte minns fel,
 Tro han kom 5/10
 
(filmad av Hendrike, Miss Pinkys Hoppkaniner)
 
Han är en riktig kelgris och älskar att mysa, hoppningen förstod han direkt på vad det handlade om, så efter en start i mini skulle vi starta lätt! vi hoppade tornardos minne och där kom vi någonstans i mitten tror jag på 1+2 :)
 
Efter några rak tävlinger och ett klubb byte var det dags att hoppa krok lätt för första gången, vi hoppade hos 08kt krok lätt x2, första kroken kom  vi inte i mål, men andra hoppade han på 0+1 och kom precis en utanför placering :)
 
 
 
Han är alltid lite jobbig att föra, för att han tycker det luktar väldigt gott överallt!
Han blev bättre och bättre och här är lite filmer ifrån olika tävlingar :)
 
 
 
Vi tävlade på och det blev dags för berga dagarna, först hade jag bara anmält mig till söndag och skulle då inte vara med i cupen, men snälla STKH lät mig efteranmäla mig till lördagen också och fick då också vara med i cupen!!!
På lördagen dubbel nollade han i kroken och tog sin FÖRSTA PINNE! det var även min första pinne att ta med någon kanin, På söndagen var det rak och det gick inte sämre det, dubbel nolla i rak också, och en pinne, sin första i rak!!! på två dagar, startade han två gånger och tog två pinnar! AMAZING!
Och inte nog med det så VINNER han hela cupen!! var överlycklig, tänck att min lilla jamie var så duktig <3
Här är en film från berga dagarna, och som alla andra filmer är den filmad av Hendrike (miss pinkys hoppkaniner)
 
 Stolt Ägare och stolt kanin!!!
 
idag tog han även sin andra pinne i krok Lätt !
nu kommer lite bilder!
foto: Hendrike
Foto: Hendrike
foto hendrike
foto hendrike
foto hendrike
Min Älskade Lilla Kanin <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback